pátek 30. října 2015

Mateřství nebo kariéra?

Narazila jsem na jednu větu, která mě zaujala. ,,Jít nakupovat dupačky je stejně dobrá volba jako jet na cestu kolem světa nebo přijmout nabídku práce snů.'' Jak to vidím já?

V jednom nejmenovaném magazínu jsem četla článek o soudobém trendu mateřství. O tom, že ženy chtějí dosáhnout vrcholu kariéry, pak si užívat a pak možná zvažují mít děti. Převrátím stránku a tam článek o kariéře. O tom, že úspěšná žena je jen ta, která je minimálně top manažerka a podala si ruku s prezidentem. A tak se ptám, kam se poděl pravý status ženy? Správné ženy hospodyně. Kam zmizely ženy, které se nebojí vysavače, mistra Propera a žehličky? Proč se nezajímáme o ženy, které mají svoji domácnost v malíku, umí uvařit knedlík, zavařit marmeládu a vychovávat své potomky? Přičemž těchto opravdových žen, je dnes možná méně, než těch top manažerek. 

Pro mě kariéra nikdy nebyla vyvolená. Jsem domácí typ. Mám to v krvi. Mám ráda domov, čistě vyprané povlečení a jídlo od mámy. A jsem šťastná, že láska má a mého muže dostala takového požehnání. Od chvíle, kdy v mém bříšku roste naše miminko, ztratily všechny ostatní věci pro mě význam. I přes krušné začátky je těhotenství nejkrásnějším obdobím mého života. I přes neustálou únavu zažívám úžasné pocity. A kariéra spolu s úplně novým životem mi začne za pár týdnů. A mimochodem takový život, který konečně pro mě začne být smysluplný. Nemůžu se dočkat.  

Odpověď na otázku zda dát přednost mateřství před kariérou či naopak je na každé z nás. 


A jelikož mám hnízdící syndrom, tak letím koupit ty dupačky :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat